HET MERK

Het merk richt zich op mensen met een interesse in filosofie. Het brengt lezers in gesprek met grote denkers uit heden en verleden. Er wordt geschreven over maatschappelijke, politieke en persoonlijke onderwerpen, maar altijd vanuit een filosofisch standpunt. Elk tijdschrift heeft een specifiek thema, op de website wordt gewerkt met dossiers en auteurspagina’s en ook events en lezingen worden vanuit een filosofisch thema opgezet.
  


 

 








 

DOELGROEP

 
Filosofie Magazine wordt bijna evenveel door vrouwen als mannen gelezen (vrouwen 56%, mannen 44%). Wat betreft leeftijd ligt het zwaartepunt boven de 65+ jaar; maar de titel wordt ook door andere leeftijdsgroepen goed gelezen (bijzonder is dat ook de groep 13 tot 24 jarigen relatief goed vertegenwoordigd is onder de lezers). De lezers van Filosofie Magazine zijn bijzonder hoog opgeleid; 81% behoort tot deze categorie. Ze zijn ook bijzonder hoog welstandig. Filosofie Magazine lezers houden van kunst, literatuur
en geschiedenis: respectievelijk 70%, 77% en 75% is daarin geïnteresseerd. De titel is zeer selectief als het gaat om voorkeur voor culturele vakanties. 50% van de lezers geeft daarin een voorkeur aan. Verder geniet men ook van strandvakanties (32%) en natuurvakantie (32%). Lezers van Filosofie Magazine zijn zware printgebruikers en vooral tijdschriftlezers. 78% kan zware tijdschriftlezer genoemd worden. Dit is af te leiden van de Media Imperatives in het NOM-onderzoek. Ze zijn moeilijker te bereiken met televisie en radio (relatief weinig zware kijkers/luisteraars)

De lezers in cijfers

Geslacht
Mannelijk: 38.720
Vrouwlijk: 49.280
Leeftijd
13 - 24 jaar: 11.900
25 - 34 jaar: 9.200
35 - 49 jaar: 14.300
50 - 64 jaar: 30.700
65 + :          33.800
Welstand
Hoog: 47.520
Middel: 28.160
Laag: 12.320
Educatie
Hoog: 81.300
Middel: 15.100
Laag: 3.700






Bron: NOM Print & Doelgroep Monitor 2016-III/2016-IV

REDACTIONEEL

Filosofie Magazine informeert over de laatste ontwikkelingen op het gebied van filosofie in de breedste zin van het woord. Het stelt levensvragen, vragen over moraal, opvoeding, de mens, werk en leven, de actualiteit en de politiek. En het reikt de noodzakelijke bouwstenen aan om eigen antwoorden te formuleren.

 
Editie Thema Verschijning
1 Opnieuw beginnen 6 januari
2 Woede vergeving 3 februari
3 Verbeelding aan de macht 3 maart
4   31 maart
5   5 mei
6   2 juni
7/8   30 juni
9   25 augustus
10   29 september
11   27 oktober
    1 december

  FACTS
 

  MERKEXTENSIES
 
 
De website www.filosofie.nl met een uitgebreid digitaal archief, Filosofie Nieuwsbrief en Social Media

Filosofie Boeken

Filosofie Magazine geeft boeken en luisterboxen uit op filosofisch gebied. Met in 2016 de Filosofie Scheurkalender.

Filosofie Evenementen

In april organiseert Filosofie Magazine de Filosofie Nacht, het grootste evenement tijdens de maand van de filosofie. Ook is Filosofie Magazine betrokken bij de inhoud van Filosofie in de Rode Hoed en zijn er samenwerkingen met relevante partners (Brandstof, Ten Have etc.). We organiseren lezingenreeksen (o.a. met Denkers des Vaderlands Marli Huijer) en in 2015 is een samenwerking gestart met Shared Stories. Gezamenlijk exploiteren we een cursus voor het bedrijfsleven met filosoof René ten Bos.

Filosofie Akademie

Reizen naar o.a. Napels, Athene, Florence en de Mediterranée. Dit programma wordt verder uitgewerkt met reizen naar andere steden. Tijdens de reizen staan de filosofen die verbonden zijn met reisbestemming centraal en kunnen de deelnemers boeiende colleges volgen. Dit jaar oganiseert Filosofie Magazine een reis naar Japan en Napels.
 

INFORMATIE

Contactgegevens

Thijs van der Veen
Accountmanager Filosofie Magazine
+31 (0)88 700 2736
thijs.vanderveen@veenmedia.nl

Bezoekadres
Danzigerkade 9D
1013 AP Amsterdam

Downloads

Profiel en verschijningsschema


Online tarieven



Tarieven



 

Adverteren