HET MERK

Het merk richt zich op mensen met een interesse in filosofie. Het brengt lezers in gesprek met grote denkers uit heden en verleden. Er wordt geschreven over maatschappelijke, politieke en persoonlijke onderwerpen, maar altijd vanuit een filosofisch standpunt. Elk tijdschrift heeft een specifiek thema, op de website wordt gewerkt met dossiers en auteurspagina’s en ook events en lezingen worden vanuit een filosofisch thema opgezet.
  


 

 








 

DOELGROEP

 
Filosofie Magazine wordt evenveel door vrouwen als mannen gelezen (beide 50%). Wat betreft leeftijd ligt het zwaartepunt tussen 50 en 64 jaar; maar de titel wordt ook door andere  leeftijdsgroepen goed gelezen (bijzonder is dat ook de groep 13 tot 24 jarigen relatief goed vertegenwoordigd is onder de lezers). De lezers van Filosofie Magazine zijn bijzonder hoog opgeleid; 75% behoort tot deze categorie (selectiviteitsindex 202). Ze zijn ook bijzonder hoog welstandig (selectiviteitsindex 156). Filosofie Magazine lezers houden van kunst, literatuur en geschiedenis: respectievelijk 74%, 77% en 83% is daarin geïnteresseerd. De titel is zeer selectief als het gaat om voorkeur voor culturele vakanties (selectiviteitsindex 175). 54% van de lezers geeft daar een voorkeur aan. Verder geniet men ook van strandvakanties (36%) en verre reizen (24%). Andere interesses van de lezers zijn sporten zoals watersport, atletiek en bridge, maar ook antiek verzamelen, natuur, wijnproeven en fotografie/filmen. Ook bezoeken ze graag tentoonstellingen, opera’s, musea, theater en concerten. Lezers van Filosofie Magazine zijn zware printgebruikers en vooral tijdschriftenlezers. 79% kan zware tijdschriftlezer genoemd worden. Dit is af te leiden van de Media Imperatives in het NOMonderzoek. Ze zijn moeilijker te bereiken met televisie en radio (relatief weinig zware kijkers / luisteraars)

De lezers in cijfers

Geslacht
Mannelijk: 38.720
Vrouwlijk: 49.280
Leeftijd
13 - 24 jaar: 13.200
25 - 34 jaar: 7.040
35 - 49 jaar: 16.720
50 - 64 jaar: 23.760
65 + :          27.280
Welstand
Hoog: 47.520
Middel: 28.160
Laag: 12.320
Educatie
Hoog: 62.480
Middel: 19.360
Laag: 6.160






Bron: NOM Print & Doelgroep Monitor 2014-II/2015-I

REDACTIONEEL

Filosofie Magazine informeert over de laatste ontwikkelingen op het gebied van filosofie in de breedste zin van het woord. Het stelt levensvragen, vragen over moraal, opvoeding, de mens, werk en leven, de actualiteit en de politiek. En het reikt de noodzakelijke bouwstenen aan om eigen antwoorden te formuleren.

 
Editie Thema Verschijning
1 Opnieuw beginnen 6 januari
2 Woede vergeving 3 februari
3 Verbeelding aan de macht 3 maart
4   31 maart
5   5 mei
6   2 juni
7/8   30 juni
9   25 augustus
10   29 september
11   27 oktober
    1 december

  FACTS
 

  MERKEXTENSIES
 
 
De website www.filosofie.nl met een uitgebreid digitaal archief, Filosofie Nieuwsbrief en Social Media

Filosofie Boeken

Filosofie Magazine geeft boeken en luisterboxen uit op filosofisch gebied. Met in 2015 de luisterbox ‘Lifecheck’ en de Filosofie Scheurkalender.

Filosofie Evenementen

In april organiseert Filosofie Magazine de Filosofie Nacht, het grootste evenement tijdens de maand van de filosofie. Ook is Filosofie Magazine betrokken bij de inhoud van Filosofie in de Rode Hoed en zijn er samenwerkingen met relevante partners (Brandstof, Ten Have etc.). We organiseren lezingenreeksen (o.a. met Denkers des Vaderlands Marli Huijer) en in 2015 is een samenwerking gestart met Shared Stories. Gezamenlijk exploiteren we een cursus voor het bedrijfsleven met filosoof René ten Bos.

Filosofie Akademie

Reizen naar o.a. Rome, Athene, Florence en de Mediterranée. Dit programma wordt verder uitgewerkt met reizen naar andere steden. Tijdens de reizen staan de filosofen die verbonden zijn met reisbestemming centraal en kunnen de deelnemers boeiende colleges volgen.
 

INFORMATIE

Contactgegevens

Thijs van der Veen
Accountmanager Filosofie Magazine
+31 (0)88 700 2736
thijs.vanderveen@veenmedia.nl

Bezoekadres
Danzigerkade 9D
1013 AP Amsterdam

Downloads

Profiel en verschijningsschema
Online tarieven


 

Adverteren