DOELGROEP REDACTIONEEL FACTS MERKEXTENSIES INFORMATIE

 

HET MERK

New Scientist- ideeën die de wereld veranderen
New Scientist brengt fascinerende ideeën uit de wetenschap. Het merk biedt kennis op het gebied van wetenschap en technologie op toegankelijke, verhelderende wijze, altijd onderbouwd met wetenschappelijk onderzoek. New Scientist haakt aan op recente trends en brengt eigen nieuws en opinie door de tijd te nemen voor onderzoeksjounalistiek. New Scientist biedt diepgang door middel van achtergrondartikelen, interviews en opiniestukken, maar er is ook ruimte voor wetenschapsnieuws en reviews van interessante producten. Het domein omvat o.a. het platform newscientist.nl, het tijdschrift, sociale media zoals Facebook en Twitter, een boekenfonds, digitale nieuwsbrieven, evenementen en reizen. New Scientist is een onmisbare bron om op de hoogte te blijven van wat we als maatschappij van de wetenschap kunnen verwachten.















DOELGROEP

 
New Scientist wordt vooral door mannen gelezen (73%). 27% van de lezers is vrouw. Het blad wordt in alle leeftijdsgroepen gelezen, maar de grootste groep van lezers ligt tussen 13 en 34 jaar. Een grote meerderheid van de lezers van New Scientist is hoog welstandig; 57% behoort tot deze categorie. De lezers van New Scientist zijn ontwikkelde, hoog opgeleide mensen (HBO+, veelal een wetenschappelijke of technische richting) die middenin de maatschappij staan. Een ruime  meerderheid verdient meer dan 2x modaal en is in het bezit van een koophuis. De belangrijkste interesses zijn beleggen, fotograferen en filmen en het bezoeken van theaters en musea. Tevens maakt men gebruik van luxe goederen en moderne elektronica, koopt men regelmatig via internet en doneert men meer dan gemiddeld aan goede doelen. Ook heeft de lezer belangstelling voor politiek, milieu en duurzame energie.

DE LEZERS IN CIJFERS

Geslacht
Mannelijk: 32.120
Vrouwlijk: 11.880
Leeftijd
13 - 24 jaar: 2.640
25 - 34 jaar: 9.680
35 - 49 jaar: 11.880
50 - 64 jaar: 15.840
65 + :          3.960
Welstand
Hoog: 23.760
Hoog/Middel: 7.920
Middel: 9.680
Laag: 2.640

 

 


Bron: NOM Print Monitor 2014-II/2015-I


REDACTIONEEL

New Scientist verandert je kijk op de wereld met fascinerende ideeën uit de wetenschap. Het van oorsprong Britse New Scientist is het grootste weekblad ter wereld op het gebied van wetenschap en technologie. Dankzij de focus op ‘ideeën die de wereld veranderen’ en de balans tussen diepgang en toegankelijkheid, is het magazine populair bij een breed publiek. De Nederlandstalige editie verschijnt maandelijks met diepgaande achtergrondartikelen en opinie. Het combineert de beste internationale artikelen met eigen kopij, waarin Nederlands en Belgisch toponderzoek veel aandacht krijgt.

 
Editie Thema Verschijning
30 Kanker 19 januari
31 Darmen 23 februari
32 De dood 22 maart
33 Koffie 19 april
34 Muziek 24 mei
35 Vliegen 28 juni
36 Geweld 23 augustus
37 Drugs 20 september
38 Werkstress 18 oktober
39 Gasthoofdredacteur 15 november
40   13 december
 

FACTS

 
Bron: NOM 2015-II/2016-I
Bron: Google analytics (augustus)
Bron: HOI Q3 2015 t/m Q2 2016

MERKEXTENSIES

 

New Scientist | Café

4x per jaar organiseert New Scientist een Café: een avond waarop meerdere toonaangevende sprekers de nieuwste ontwikkelingen van wetenschappelijke thema’s toelichten. 

New Scientist | University

New Scientist organiseert cursussen met een wetenschappelijke inslag. In het najaar van 2015 gaat de cursus wetenschapscommunicatie van start.

New Scientist | Reizen

In 2014 is New Scientist gestart met de organisatie van wetenschappelijk reizen. Deze reizen gaan naar een bijzondere wetenschappelijke plek en worden omlijst door colleges van wetenschappers uit het vakgebied. We bezochten reeds CERN en de telescopen in de Chileense Atacama-woestijn.

New Scientist | Boeken

Voor de consument die verder wil lezen geven we boeken uit in het populair wetenschappelijke segment. Onderwerpen variëren van oerknal tot optische illusies en van logica tot de uitvindingen van Leonardo da Vinci. Een deel van de boeken brengen we in de reeks Wetenschappelijke Bibliotheek.


  

INFORMATIE

Contactgegevens

Alex Sieval
Senior Accountmanager New Scientist
+31 (0)88 700 2679
Alex.sieval@veenmedia.nl

Bezoekadres
Danzigerkade 9D
1013 AP Amsterdam

Downloads

Profiel en verschijningsschema

Online tarieven

Tarieven


 

Adverteren

 

Kunstbeeld

Maarten!

New Scientist

Opzij

Klik hier voor het Thuiswinkelcertificaat