OPZIJ



  
  
HET MERK DOELGROEP REDACTIONEEL FACTS MERKEXTENSIES INFORMATIE  
         
 



HET MERK

De vernieuwde OPZIJ sluit aan bij verschillende generaties geëmancipeerde vrouwen. Of het nu gaat om ondernemende, jonge vrouwen, moeders die jongleren met werk en privé of feministes die nog op de barricade stonden; OPZIJ is er voor alle vrouwen die hun leven zelf richting willen geven. OPZIJ is het eigentijdse platform voor zelfbewuste vrouwen die houden van diepgang. We stimuleren ze om het beste uit zichzelf te halen. Dit is het nieuwe feminisme, dat is het nieuwe OPZIJ. OPZIJ voor mij!   
 












 



 



 

DOELGROEP

 
De lezers van OPZIJ zijn vooral geëmancipeerde vrouwen van 35 tot 64 jaar die over het algemeen samen wonen en jonge kinderen hebben. Ze werken, houden van culturele uitstapjes en lezen, kijken veel discussieprogramma’s, zijn op de hoogte van het laatste nieuws, komen goed voor de dag en willen zichzelf blijven ontwikkelen. Ze zijn hoger opgeleid en doen nog regelmatig een cursus naast hun werk om de kennis te verbreden.

Lezers in cijfers

Geslacht
Mannelijk: 25.000
Vrouwlijk: 106.000
Leeftijd
13 - 19 jaar: 2.000
20 - 34 jaar: 6.000
35 - 49 jaar: 30.000
50 - 64 jaar: 53.000
65 + :         41.000
Sociale klasse
Hoog: 86.000
Middel: 29.000
Laag: 17.000
Educatie
Hoog: 100.000
Middel: 25.000
Laag: 6.000
 



 

Bron: NOM Print Monitor 2014-II/2015-I

 
Editie Thema Verschijning
2   19 januari
3   16 februari
4   15 maart
5   12 april
6   17 mei
7/8   14 juni
9   9 augustus
10   13 september
11   11 oktober
12   15 november
01-2017   13 december
Redactionele formule
OPZIJ is voor vrouwen die vooruit willen in het leven, brede interesses hebben en grote ambities. We laten de wereld zien vanuit vrouwelijk perspectief en bieden stof tot nadenken. We denken mee over een betere balans in de samenleving en in je leven. OPZIJ inspireert met verhalen van sterke vrouwen van over de hele wereld. 


 

 










FACTS

 
Bron: NOM 2014-II/2015-I
Bron: Google analytics
Bron: Q3 2014 – Q2- 2015

MERKEXTENSIES

Top 100

Met de Top 100 presenteert OPZIJ jaarlijks de 100 invloedrijkste vrouwen van Nederland. De lijst is een antwoord op de topmannen die zeiden wel meer vrouwen aan de top te willen, maar zeggen ze niet te kunnen vinden. Door deze topvrouwen elk jaar in de spotlight te zetten, wil OPZIJ bedrijven helpen om aan het quotum van 30% vrouwen in de top te voldoen.

Met advies van 50 deskundigen in het veld kijkt de vakjury naar ‘absolute’ invloed (de macht die een functie met zich meedraagt) en naar hoe de vrouwen die gebruiken en hoe zichtbaar ze zijn. De jury bestond in 2015 uit juryvoorzitter Sybilla Dekker (oud-minister VROM, voorzitter Talent naar de Top), Bercan Günel (Oprichter/Partner NGL International en Woman Capital, commissaris, executive coach), Maria Henneman (directeur/eigenaar Maria Henneman Media Management bv) en Irene de Bel, hoofdredacteur OPZIJ.
  
Op een feestelijke avond in de Stadsschouwburg in Amsterdam maakt OPZIJ de invloedrijkste vrouwen van Nederland bekend in aanwezigheid van een groot deel van de topvrouwen. In 2015 was dat de minister van Defensie Jeanine Hennis-Plasschaert. Op het programma stonden verder onder anderen VN-gezant in Libanon Sigrid Kaag, president van de KNAW José van Dijck.

Literatuurprijs

Om vrouwelijke auteurs onder de aandacht te brengen, reikt een vakjury jaarlijks de Opzij Literatuurprijs uit. In 2015 won Niña Weijers met haar debuutroman 'De consequenties' (Atlas Contact). De prijs, waar een geldbedrag van €5000 aan verbonden is, werd uitgereikt op de Uitmarkt in Amsterdam. 

OPHIJ

Omdat emancipatie niet langer een zaak is van vrouwen alleen, brengt OPZIJ ook een speciale mannenuitgave uit: OPHIJ. De eerste editie is verschenen bij de lancering van de vernieuwde OPZIJ in maart 2015 als cadeautje voor de mannen.






INFORMATIE

Contactgegevens

Alex Sieval
Accountmanager Opzij
+31 (0)88-7002679
sales@veenmedia.nl

Bezoekadres
Danzigerkade 9D
1013 AP Amsterdam

Downloads

Profiel en verschijningsschema


Tariefkaart Opzij


Online tariefkaart
 


 

Adverteren