MERKWAARDEN DOELGROEP REDACTIONEEL FACTS MERKEXTENSIES INFORMATIE





 

HET MERK

Jamie Oliver is een internationaal sterk merk. Jamie magazine is hier onderdeel van en wordt speciaal voor de Nederlandse markt geschreven. In Jamie magazine vertellen we verhalen over chefs, vrienden van Jamie Oliver en de achtergronden van ingrediënten en producenten. Hiermee inspireren we de lezer en daarbij bieden we lekkere, gemakkelijke, maar ook bijzondere en feestelijke recepten. Jamie magazine is maatschappelijk bewust, we besteden aandacht aan voedseleducatie, no waste en andere initiatieven op het gebied van eten. Jamie magazine is een groot platform met een magazine dat 10x per jaar verschijnt, een website met meer dan 185.000 unieke bezoekers per maand en events waar we de lezer en het merk bij elkaar brengen.
















MERKWAARDEN



 
Fun
Koken uit Jamie magazine betekent plezier hebben in de keuken. Met de handige tips, weetjes en recepten voor elk niveau wordt koken voor iedereen een leuke bezigheid.  
Food
Jamie magazine brengt je op de hoogte van alles wat er speelt in de foodwereld. Van opkomende chefs, bloggers en restaurants tot lokale producenten en bijzondere wereldsteden. Jamie magazine vertelt het verhaal achter het eten op je bord.  
Family
Jamie magazine is voor iedereen. Of je nu een doordeweekse maaltijd voor je gezin bereidt of een bijzonder diner voor je vrienden kookt. Eten is om te delen. En met de stapsgewijze recepten uit Jamie magazine krijg je jong en oud de keuken in.
 

DOELGROEP

 
De lezers en bezoekers van Jamie magazine zijn overheersend vrouwelijk, maar met 38% mannelijke lezers en bezoekers hebben we een vrij gemengde doelgroep. Het grootste deel van het publiek bevindt zich in de leeftijdscategorie 35-49 jaar. De lezers en bezoekers behoren tot de hogere welstandsgroepen en zijn over het algemeen hoger opgeleid. Ze zijn geïnteresseerd in alles wat met eten en koken te maken heeft – 76% houdt ervan om uitgebreid te koken en bijzondere gerechten klaar te maken en ervaart in de keuken staan als een hobby. Bovendien zijn zij geïnteresseerd in biologische producten en vegetarisch eten en bezoeken ze naast de reguliere supermarkt regelmatig toko’s, markten en andere plekken waar niet-alledaagse producten te vinden zijn. Jamie magazine-lezers willen op de hoogte blijven van de laatste trends en zijn geïnteresseerd in achtergrondverhalen. 

De lezers in cijfers

Geslacht
Mannelijk: 63.000
Vrouwlijk: 125.000
Leeftijd
13 - 19 jaar: 19.000
20 - 34 jaar: 52.000
35 - 49 jaar: 63.000
50 - 64 jaar: 44.000
65 + :         10.000
Sociale klasse
Hoog: 97.000
Middel: 49.000
Laag: 42.000
Educatie
Hoog: 94.000
Middel: 73.000
Laag: 21.000

 

Bron: NOM Print Monitor 2014-II/2015-I


REDACTIONEEL



Jamie magazine vertelt bijzondere verhalen over o.a. chefs, kooktechnieken, ingrediënten en inspirerende steden. Daarnaast lees je alles over de wereld en vrienden van Jamie Oliver en kook je mee met hun favoriete recepten. Denk aan gemakkelijke salades, kip uit de oven of feestelijke taarten en uitgebreide barbecues. Met Jamie magazine wordt koken een eitje, reis je de hele wereld over en maak je kennis met de verhalen achter het eten op ons bord. 
 
Editie Thema Verschijning
40 Hollandse winter 4 februari
41 Pasen 3 maart
42 Voorjaar 7 april
43 Spanje 12 mei
44 Italië 16 juni
45 Latin zomer 28 juli
46 Nazomer 1 september
47 Herfst 6 oktober
48 Kerst 10 november
49 Gezond nieuwjaar 22 december
 

FACTS

Bron: NOM 2014-II/2015-I
Bron: Google analytics
Bron: HOI Q3 2014 – Q2- 2015

MERKEXTENSIES

Events

Jamie magazine organiseert jaarlijks een aantal events voor abonnees, foodbloggers, lezers en andere geïnteresseerden. Zo kan iedereen die aan Jamie magazine verbonden is kennismaken met de redactie, het merk en bekende chefs of workshops volgen om kooktechnieken en foodfotografie te verbeteren. Daarnaast zet Jamie magazine zich jaarlijks in op Food Revolution Day, een initiatief van Jamie Oliver’s Food Revolution om het belang van gezond eten, samen koken en kennis over goede voeding te onderstrepen. Om goed zichtbaar te zijn als merk zijn we tevens aanwezig op foodfestivals georganiseerd door derden, zoals Taste of Amsterdam, de Tasty en Taste of Christmas. Om elk event tot een groot succes te maken, zijn wij te allen tijde opzoek naar interessante partijen om mee samen te werken.  

Jaarboek
Het receptenjaarboek van Jamie magazine is een verzameling van de allerlekkerste recepten uit een jaargang van 10 nummers plus een heleboel nieuwe, nooit eerder gepubliceerde recepten. Deze dubbeldikke uitgave is jaarlijks vanaf half oktober verkrijgbaar. 

Foodbox
Om lezers en bezoekers van Jamie magazine kennis te laten maken met (nieuwe) producten, stellen wij 4x per jaar een Jamie magazine foodbox samen rondom een bepaald thema. Elke box is gevuld met unieke producten die samen een bijzonder verhaal vertellen. De Jamie magazine foodbox wordt met een aantrekkelijke korting aangeboden aan lezers en abonnees. 

Kerstabonnement
Een abonnement op Jamie magazine is een origineel kerstcadeau voor uw werknemers of relaties. Het kerstnummer én het receptenjaarboek kunnen worden gepersonaliseerd.

  

INFORMATIE

Contactgegevens

Alex Sieval
Senior Accountmanager Jamie magazine
+31 (0)88 700 2679
Alex.sieval@veenmedia.nl

Bezoekadres
Danzigerkade 9D
1013 AP Amsterdam

Downloads

Profiel en verschijningsschema
Shoppingpagina

Cases

Bosch & Jamie magazine
Tante Fanny & Jamie magazine